عملكرد كلیه ها با افزایش سن كاهش می یابد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دكتر 'محبوب لسان پزشكی' روز چهارشنبه در كنگره بیماری های مزمن كلیه و تازه های آن افزود: اگر افزایش سن با بیماری مانند دیابت همراه باشد، كلیه ها در معرض بیماری بیشتری قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینكه افزایش فشار خون و وزن بیشتر در افراد سالمند موجب كاهش عملكرد كلیه می شود، ادامه داد: همچنین قدرت كلیه در جهت دفع مواد زائد با افزایش سن كاهش می یابد.

این متخصص نفرولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان كرد كلیه در سنین بالا نمی تواند ادرار را غلیظ یا رقیق كند كه این مساله موجب صدمه دیدن كلیه ها می شود.

لسان پزشكی تاكید كرد اگر نارسایی مزمن كلیه در مراحل اولیه تشخیص داده شود، می توان عملكرد كلیه را حفظ كرد و پاسخ های درمانی نیز بهتر است.

وی گفت: اگر كار كلیه ها كم شود روی عملكرد قلب و عروق نیز تاثیر منفی می گذارد بطوریكه اغلب افرادی كه بر اثر بیماری های قلبی می میرند به علت نارسایی كلیه است.

دبیر كنگره بیماری های مزمن كلیه و تازه های آن تاكید كرد حتی جوانان نیز باید كلیه های خود را معاینه كنند تا از سلامت آن مطمئن شوند.

كنگره بیماری های مزمن كلیه و تازه های آن كه از امروز - چهارشنبه - آغاز بكار كرده تا دوم تیرماه امسال در سالن تصویربرداری بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ادامه خواهد داشت.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: روز , تایوان , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: